HTML

Linkblog

Egy kezdő futó megpróbáltatásai

Ez a blog hivatott beszámolni minden gyötrelmemről, amin keresztülküzdve magam, végül nulla tapasztalatról indulva 2 éves terv eredményeként lefutom a maratoni távot. Az óra ketyeg. A határidő vészesen közeleg. 2011 szeptember. Tik-tak-tik-tak.

Friss topikok

  • Gzsolt: Igen nos szerencses esetben csak a blog-bejegyzesek maradtak volna el, de sajnalatos modon az edze... (2011.02.07. 05:50) Fél vegyes
  • vörös g: Ugye, hogy ugye?! Kis élet= kis örömök. Én már annak is örülök, hogy reggelenete betalálok a mátr... (2010.09.18. 11:09) Megcsináltam!
  • vörös g: Ember, küzdj és bízva bzzál!! (2010.09.18. 11:04) Közlekedésmatek
  • vörös g: Jaj, jaj, jaj! Nagy a baj! Szegény, szerencsétlen! Javaslom látogass Puszira és állj meg a kapumba... (2010.09.18. 11:03) Világ Terhei
  • Gzsolt: A Kusturica film nekem is eszembe jutott, de egyenlőre ezekről a magasságokról még ábrándozni sem ... (2010.09.14. 10:58) Másodállás

Fecske

2010.05.19. 00:00 Gzsolt

Hosszú internetes bolyongásaim következtében feltévedtem a Nike futóklub oldalára. Ez a szolgáltatás egy ingyenes edzés és tanácsadás a Nike szponzorációjában az ország több pontján. Budapesten „szerencsés ember lévén” az egyik éppen a Margit szigeten található. A mai tervek között szerepelt, hogy jelentkezem tagnak valamint teljesítem az első intervallumos tesztemet. Erről majd később. Már eleve gyalog vágtunk neki a távnak. Elkísért Bercel és Melinda is. Én gyalog, Bercel kerékpárral, (kétkerekűvel ám!!!) Melinda rollerrel. Jelentkezésemet követően nagyon készségesen majd 15 percen át velem foglalkoztak, hogy mit szeretnék, mire figyeljek, kivel vegyem fel a kapcsolatot, melyik csoporthoz csatlakozhatom stb. Már majdnem kínosan éreztem magam, hogy csak a nadrágom Nike, a hasamon Adidas pulóver domborodik, a lábamon meg Asics cipő. Szóval mindezek ellenére nagyon rendesek voltak. Kedvet csináltak a sporthoz.

Ezt követte a sport. Az interneten talált edzésterv alapján ma 3 szór 2 perc erőteljes gyaloglást + 1:15 perc futás váltott véghezvitele volt a cél. Az ilyen edzést nevezik intervallumos edzésnek. Én nem azért csináltam, mert annyira jó vagyok, hanem mert annyira rossz. Folyamatosan ennyit nem tudnék futni. Ennek ellenére ma teljesítettem egy Hegedűs Gyula – Margit híd – Marit sziget – Árpád híd – Hegedűs Gyula kört eröltetett menetben.

Szeretném előre bocsájtani, hogy a következő sorok megzavarhatják a jó érzésű olvasó lelki nyugalmát, ezért a továbbolvasást csak és kizárólag olyanoknak javaslom aki a prűd kifejezést még csak értelmező szótárból sem ismerik.

A séta során volt alkalmam elmélkedni. Felrémlett bennem a futóbolt kedves eladójának kérdése, hogy összeérnek-e combjaim futás közben. Meg a felhúzott szemöldöke, amikor rákérdeztem, hogy ugye ezt a nadrág alsóneművel együtt viselendő. Nagyon udvariasan csak annyit mondott, hogy ő még nem találkozott olyannal, aki ezekhez a fajta sport gatyákhoz alsónadrágot is hordana. Rögtön meg is ragadtam az alkalmat, hogy bemutatkozzam. „Szia Gerebenics Zsolt vagyok, az ember, aki ezeket a nadrágokat is alsógatyával fogja hordani”. A jelek szerint revidiálnom kell nézeteimet. A séta során egyszer csak valami dörzsölésre lettem figyelmes. A férfiaknál combközökben előforduló bőrlebeny dörzsölése bizonyos körülmények között meglehetősen kellemes lehet, de azon esetekben  ennek kiváltója nem egy „fecske” típusú alsónadrág, ami megpróbálja önnön mihasznaságára felhívni a figyelmet egy meglehetősen érzékeny pontra tapintva. Isten látja lelkemet mindent megtettem, hogy ignoráljam, de amikor a terpeszben járás során már a járda mindkét oldalszegőkőjét egyszerre használtam, elhatároztam, feladom elveimet. Legalább is egy teszt erejéig. Jöjjön, aminek jönnie kell. (egészen pontosan lógjon, aminek lógnia kell. Próbát teszek a következő gyaloglásnál. Egészségem miatt aggódó barátaimat szeretném azonban megnyugtatni, hogy futási terveimet a teszt sikertelensége esetén sem adom fel. Egyrészt mert léteznek varrásmentes alsónadrágok, na és persze nemváltó műtétek is. Majd még megfontolom melyik kerül kevesebbe. Addig is rettegésben tartom a fecskéket a szekrényben. Aki nem viselkedik jól az repül.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://futazsolt.blog.hu/api/trackback/id/tr782016986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vörös g 2010.05.23. 20:00:14

Remélem ráéreztél egy új névjegykártyában rejlő eddig kihasználatlan lehetőségre. Gondolok itt a: "Gerebenics Zsolt vagyok, aki a futónadrágot is alsógatyával hordja." Persze hirtelen zöld színben!
Eddig azt hittem ez a futócsodanadrág fesszentős, nem himbi-limbis. Eddig hogy hordtál rövidgatyát? Milyen nehéz is a pasik élete.:-)

Gzsolt 2010.05.24. 09:42:01

Ki mondta, hogy férfinak lenni könnyű. Ugye nem feltételezted, hogy bármilyen téren "szabadságot" engedélyeztem magamnak. Ahogy a szárítón a zokniknak sorban, úgy a férfi alsótestnek is "fecske" alsóban van a helyük. Minden körülmények között. (Persze akadhatnak kivételek, de ezek csakis a szabályerősítő fajtából származnak.)

vörös g 2010.05.26. 21:46:35

Isten ments, hogy alapvető axiómákat, szabályrendszereket kérdőjelezzek meg, ahhoz már túl "öreg" vagy:-) Azért az empiria nagy dolog lásd be! Azért nem pisilünk széllel szembe, mert hugyosak leszünk. Ugye? ennyire egyszerű. A kivételes alkalmak meg azért vannak, hogy néha kiszabadulj a saját magad állította korlátok közül:-) Szép dolog az öntudat!
süti beállítások módosítása