HTML

Linkblog

Egy kezdő futó megpróbáltatásai

Ez a blog hivatott beszámolni minden gyötrelmemről, amin keresztülküzdve magam, végül nulla tapasztalatról indulva 2 éves terv eredményeként lefutom a maratoni távot. Az óra ketyeg. A határidő vészesen közeleg. 2011 szeptember. Tik-tak-tik-tak.

Friss topikok

  • Gzsolt: Igen nos szerencses esetben csak a blog-bejegyzesek maradtak volna el, de sajnalatos modon az edze... (2011.02.07. 05:50) Fél vegyes
  • vörös g: Ugye, hogy ugye?! Kis élet= kis örömök. Én már annak is örülök, hogy reggelenete betalálok a mátr... (2010.09.18. 11:09) Megcsináltam!
  • vörös g: Ember, küzdj és bízva bzzál!! (2010.09.18. 11:04) Közlekedésmatek
  • vörös g: Jaj, jaj, jaj! Nagy a baj! Szegény, szerencsétlen! Javaslom látogass Puszira és állj meg a kapumba... (2010.09.18. 11:03) Világ Terhei
  • Gzsolt: A Kusturica film nekem is eszembe jutott, de egyenlőre ezekről a magasságokról még ábrándozni sem ... (2010.09.14. 10:58) Másodállás

Közlekedésmatek

2010.09.02. 00:00 Gzsolt

 A szeptember 1-i lendület még tart. Ki tudja meddig még, ezért hát meglovagoltam. Na meg persze a kerékpáromat is.

Ma Reggel meglepő fordulatként a Margit-híd egészen jól járható volt. Éppen ezért a szigetre való bejutás sem okozott nagyobb nehézséget leszámítva azon apróságot, hogy a gyalogosok minduntalan lassításra kárhoztattak. Most természetesen magamra zúdítottam valamennyi gyalogos haragját, amiért nyilvánosan felvállaltam, hogy nem szálltam le kerékpáromról az átkelés során. Igen töredelmesen bevallom így tettem. Persze ha kiszámoljuk, hogy egy gyalogos nyugodt sétálás közben mintegy 80 cm-t használ el. Egy kerékpár kormány 75-80 cm hosszú így a kerékpáron ülő ember pont elfér a gyalogos nyomvonalában. Viszont ha arra kárhoztatjuk, hogy "szájjonle", akkor a saját sétáló szélessége (80 cm) összeadódik a kormány fesztávjának felével 37,5 – 40 cm, ami akárhogy is vesszük 120 cm körül van. Kérdem én mi a jó abban, ha az egyébként jó esetben 180 cm széles korlátok közti útból egy kerékpárját toló emberrel elhasználjuk a tér több mint felét? Különösen érdekesen alakul ez a híd és a sziget összekötő szakaszán. Itt még gyalogosan is összeér az emberek válla. De persze érthető okokból. Ha ugyanis a korlátot nem tennék fel a járdára, akkor a művezető nem tudna autóval jönni munkába. Márpedig az nem várható el tőle, hogy gyalogoljon. Azon a keskeny járdán?!

5 komment

Címkék: kerékpár

A bejegyzés trackback címe:

https://futazsolt.blog.hu/api/trackback/id/tr812277248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

spiritke 2010.09.07. 12:50:31

Legközelebb kérnénk a Coulomb féle F(s) súrlódási értéket is kiszámolni gyalogos, illetve kerékpáros esetében! Már csak a folyamat során termelődő hő miatt is, hiszen globálisan vagyunk melegek, s mint tudjuk, ez kerülendő. Legyünk kérem precízek... ;D

Gzsolt 2010.09.09. 09:45:40

A surlódás nagyban függ az összeérő személyiségek érdességétől, ezért csak intervallumosan volna megadható. Azzal meg ugye pontos számítás nem végezhető. Ráadásul a surlódási együttható idő függvényében is változó. Én egy simulékony (viszonlag kis együthatóval rendelkező) ember vagyok, ami azonnal megváltozik, amint elcsattan az első pofon egy kevésbé alacsony együthatóval rendelkező ember részéről.

vörös g 2010.09.15. 20:42:48

@Gzsolt: Te simulékony? Kis súrlódási együtthatóval rendelekező ember? Látom kezded elveszíteni az önértékelésed, nem baj, erre valók a barátok! Majd mi visszarángatunk a vlóságba!

Gzsolt 2010.09.16. 11:58:42

@vörös g: Azt nem mondtam, hogy ki simul kihez. Én a világhoz vagy a világ hozzám. Különben meg annyira nem lehet vészes, még vannak barátaim. Vannak?

vörös g 2010.09.18. 11:04:40

Ember, küzdj és bízva bzzál!!
süti beállítások módosítása