HTML

Linkblog

Egy kezdő futó megpróbáltatásai

Ez a blog hivatott beszámolni minden gyötrelmemről, amin keresztülküzdve magam, végül nulla tapasztalatról indulva 2 éves terv eredményeként lefutom a maratoni távot. Az óra ketyeg. A határidő vészesen közeleg. 2011 szeptember. Tik-tak-tik-tak.

Friss topikok

  • Gzsolt: Igen nos szerencses esetben csak a blog-bejegyzesek maradtak volna el, de sajnalatos modon az edze... (2011.02.07. 05:50) Fél vegyes
  • vörös g: Ugye, hogy ugye?! Kis élet= kis örömök. Én már annak is örülök, hogy reggelenete betalálok a mátr... (2010.09.18. 11:09) Megcsináltam!
  • vörös g: Ember, küzdj és bízva bzzál!! (2010.09.18. 11:04) Közlekedésmatek
  • vörös g: Jaj, jaj, jaj! Nagy a baj! Szegény, szerencsétlen! Javaslom látogass Puszira és állj meg a kapumba... (2010.09.18. 11:03) Világ Terhei
  • Gzsolt: A Kusturica film nekem is eszembe jutott, de egyenlőre ezekről a magasságokról még ábrándozni sem ... (2010.09.14. 10:58) Másodállás

Felismerés

2010.05.14. 00:00 Gzsolt

A legtöbbek számára, akik remélhetőleg (gondolok itt a visszajelzést nem író barátaimra) ezt a blog-ot olvassák már világos, hogy meglehetősen földhöz ragadt ember vagyok. Talán kicsit kocka is, aminek a megtestesülése semmi esetre sem a hasam környékén keresendő. Ott a gömb kifejezés találóbb. De most nem erről szeretnék beszámolni. A szerdai futópróbálkozásom eredményeként minden reggel fellépő boka és lábszárfájdalom arra ösztökélt, hogy más a témában már jártas szakértők véleményét is felkutassam a felkészüléssel kapcsolatban. Edzésterv, jó tanács és szakértő rengeteg akad az internet világában, de egyik sem vette a bátorságot, hogy leírja, 4 hónap elegendő egy megnyugtató felkészülésre a félmaratonra. A legmerészebb tervek is 5 km könnyű lefutását vetítik elő ilyen rövid határidővel. Már-már összeomlottam célomat veszítve, amikor a következő mondatra találtam: „Az első edzésterv azoknak a futóknak szól, akik a futást nem a nulláról kezdik. (A teljesen kezdőknek idén a Félmaraton Párban versenyt vagy a Nike Ligetkört ajánljuk!)”. Hamar google-t ragadtam és már meg is volt. Nike Ligetkör 2010. Szeptember 5. 3,5 km. Nagyszerű, akkor a dátum nem változott csak a cél. De így már kicsit reálisabb.

Azért, hogy ne maradjak félmaraton nélkül az idén az alábbi merült fel bennem: 2010. December 12: Florida Gulf Beaches Holiday Halfathon (USA, Florida). Így lenne időm szeptembertől decemberig felkészülni és már nem nulláról. Van egy Németországban is de ugyan ki akar télen németországba menni ha lehet Floridába is. Érdekel esetleg valakit egy szurkolótábori szponzorált jegy?

 

Néhány perccel a post mentése után ezt követtem el:

 

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://futazsolt.blog.hu/api/trackback/id/tr482004176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tündérem 2010.05.18. 18:12:30

Kedves Zsolti!

2010. December 12: Florida Gulf Beaches Holiday Halfathon (USA, Florida).
Én ebben a projektben a következőt tudom vállalni:
egy cabrióban követlek és friss vizet locsolok rád, vagy itatlak,... etetésről ugye szó sem lehet. Ja, és pont ráérek akkor!

Folyamatosan figyelemmel kísérem ezen irányú fejlődésed! A minap mintha téged láttalak volna! Nagyon megörültem, de mikor közelebb ért a kerékpáros, nagyon megijjedtem, hogy ennyire lefogytál! Mikor mellém ért a férfi, rájöttem, hogy nem Te vagy és megnyugodtam!
Én nem a kockahas pártján állok! :-)

vörös g 2010.05.18. 20:49:11

Igaz, most tűzforró pálinkát iszom rengeteg mézzel a torkom gyógyítása végett, mert a monszun kifogott rajtam is, de azt bizton állíthatom, hogy szeptember 4-5 a Ligetben (mint a Liliom), a helyszínen fogok villázni Vörös Krisztinával, a kövér kislánnyal (Pálos Beatrix kedveskedő elnevezése) együtt, súlyos sörökkel másik kezünkben egyensúlyozva! Ez sem semmi teljesítmény!
Németországban a hideg ellenére garantálni tudok egy két fős szurkolótábort, fesszentős ruhában (téli kabát alatt), az egyik majd Veled fut tovább a másik gömbölydedebb rajon gó, térdét fájla ló egyén meg majd jól megvár benneteket a sörrel! Vigyázok: hideg légyen majdan! Különben a téli megmérettetésnek előnye, hogy nincs kurva meleg! Az amúgy is izzadékony típudsoknak ez kifejezetten jó lehet!
A USA béli kirándulást kihagyom, mert gyűjtök az Olimpiára Londonban, gyere inkább Te is oda! Ott leszek a lelátón, szurkolok! Milyen hülye szó ez a szurkolás, tehát aszfaltozás?

vörös g 2010.05.18. 20:52:21

Még egy gondolat: pont a nevemnek napjára szerveztek Floridában neke(d)M futást! Innen Áátveszem: Köszönöm! Köszönöm Anyámnak, a testvéreimnek, az elmebeteg barátimnak, és a stáb tagjainak! Kössz!

Gzsolt 2010.05.19. 08:44:18

@Tündérem: Egyenlöre a jelek szerint nem a fogyás irányaba tendálok. Ugye a sprot mengnövekedett szénhidrát bevitetlt követel. Nos ez meg is lenne, csak a sport akadozik.

Gzsolt 2010.05.19. 08:45:53

Ha sok lesz a jelentkező akkor szervezünk egy különgépet. Majd be is mondják a TV-ben: Ma utjára indult a Gerebenics Zsolt támogatására verbuválódott szurkolótábor ...

vörös g 2010.05.20. 09:17:34

Útnak indult a Magyar Aszfalt Gerebenics Tábor! Hallelúja!!!

bakonyibetyár 2010.05.26. 10:33:35

Riszpekt! Bátorításféleképpen, csak Neked: Fuss, Forest, Fuss!
Floridába érdemes "nem" fecskében futni, mert nagyon kidudorodik a pisztoly. Egyébként, ha fecskében akarsz futni, ajánlom San Fransicscot
:-) ÉÉÉÉÉÉrted ugye? Jut eszembe, a balatoni bringatúrával kapcsolatban vevő vagyok, vettem jó kis csomagtartóra akasztható táskát, abban jelentős mennyiségű sör elfér, csak a elég hosszú kábel kell, hogy elérjen a kísérő kocsi 12 Voltos csatlakozójához, hogy a hűtőláda folyamatosan menjen :-)))

Gzsolt 2010.05.26. 10:55:10

@bakonyibetyár: A testedzés végett inkább kössük dinamóra a hűtőtáskát.

bakonyibetyár 2010.05.26. 11:03:48

@Gzsolt: sajnos agydinamós a cangám :-) A körtúra kb. 210 km hosszú. Egyik kollégámnak mondtam, egy hét alatt simán le lehet nyomni, erre ő kontrázott, három nap alatt megtették :-O Na, de ez itt off. A futónadrágról jut eszembe, hogy olyan kétrétegű van nekem is, igaz az biciklis gatya, belül jó nagy szivacsbéléssel, hogy kényelmesebb legyen ülni a zselés nyeregben. Tegnap abban voltam a srácokkal fagyizni, nem kicsit néztek meg, amikor leültem :-)))
süti beállítások módosítása