HTML

Linkblog

Egy kezdő futó megpróbáltatásai

Ez a blog hivatott beszámolni minden gyötrelmemről, amin keresztülküzdve magam, végül nulla tapasztalatról indulva 2 éves terv eredményeként lefutom a maratoni távot. Az óra ketyeg. A határidő vészesen közeleg. 2011 szeptember. Tik-tak-tik-tak.

Friss topikok

  • Gzsolt: Igen nos szerencses esetben csak a blog-bejegyzesek maradtak volna el, de sajnalatos modon az edze... (2011.02.07. 05:50) Fél vegyes
  • vörös g: Ugye, hogy ugye?! Kis élet= kis örömök. Én már annak is örülök, hogy reggelenete betalálok a mátr... (2010.09.18. 11:09) Megcsináltam!
  • vörös g: Ember, küzdj és bízva bzzál!! (2010.09.18. 11:04) Közlekedésmatek
  • vörös g: Jaj, jaj, jaj! Nagy a baj! Szegény, szerencsétlen! Javaslom látogass Puszira és állj meg a kapumba... (2010.09.18. 11:03) Világ Terhei
  • Gzsolt: A Kusturica film nekem is eszembe jutott, de egyenlőre ezekről a magasságokról még ábrándozni sem ... (2010.09.14. 10:58) Másodállás

Első lépések

2010.05.11. 00:00 Gzsolt

Minden igyekezetem ellenére ez a nap is elérkezett. Az edzés idejének folyamatos csúszása révén a délután koraestébe, a koraeste végül estébe csapott, amikor is neki láthattam edzésemnek. Valahogy nem éreztem magamban különösebben nagy elszántságot, hogy megjárjak ungot-berket biciklivel így a futás mellett döntöttem. Különben is itt az ideje kipróbálnom magam. Beöltöztem hát szépen és kimentem az utcára. Néhány kör a gépkocsi bejárón a bemelegítés látszatát keltette, pedig csak az órám GPS jelek észlelésére vártam. Valami csoda folytán Gyulán ez a villám sebességével történik meg, ellentétben Budapest belvárosával. Ez lehetett az oka, hogy a kocogás megkezdésekkor nem voltam kellőképpen bemelegedve. (Nem kimelegedve, mert a harmadik lépés után már ziháltam és patakokban folyt rólam a víz) Az izmok felkészületlensége, lehetett az oka annak is, hogy már az utca végén (375 m) megkörnyékezett a „hazamegyek és veszek egy forró zuhanyt” – kísértés. De erős voltam. Még úgy 50 lépésig. Utána viszont már erősnek kellett lennem, mert a kertekben figyelő kutyát hangos ugatásba kezdtek. Innen már csak azon szurkoltam: csak annyi erőm legyen, hogy elfussak előlük. Még 10 lépés után azonban a „nem is fáj majd annyira az a harapás” megnyugtató mantrájával láttam be, hogy az elfutás gondolata költői túlzásnak minősül. A kezdeti kifutok a gyulavári útig fiatalos tervei lecsillapodtak és a visszafutok a bárdos utcán konszolidált megvalósítássá csitultak. Felfigyeltem azonban egy különös növényfajtára. Vannak futó bokrok. Ezek képesek voltak tartani a tempómat, sót néha úgy éreztem még előzni is szeretnének. Egy-egy bokor általában a kisebbek, mellettem futottak. Legalább is nagyon nehezen hagytam el őket. Azt hiszem, jelenleg velük vagyok egy súlycsoport futás terén. De nem adom fel. Lesz ez még elkeserítőbb is.

 

u.i.: Egyébként a fogyást komolyabban kell vennem. Ez a nem egészen 2,5 km már sok volt a bokámnak.

 

Erre jártam:

http://connect.garmin.com/activity/32977747

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://futazsolt.blog.hu/api/trackback/id/tr601993873

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vörös g 2010.05.12. 21:10:49

Ha ezt minden nap megismétled remekül fogok szórakozni esténként!!:-)
A futó bokrokkal, sőt futó fűcsomókkal már én is találkoztam, fűnyírás közben, nagyon kis ravaszak. Mikor 2,5 óra után úgy érzed már csak méterek vannak és elkészülsz a kerttel, arra leszel figyelmes, hogy a kis ge..k, alattomban arrébb mászank egyre növelve telked méretét. Ne add fel én sem szoktam, csak néha, olyankor elég egy apró nüansz, és nincs az az isten, amiért folytatnám. Az jutott még eszembe: nem lehetne mondjuk szakaszosan, 44 nap alatt lefutni a maratont? Akkor már 1 km-rel megvagy!

vörös g 2010.05.13. 20:14:59

Eszembe jutott még az is, hogy talán kipróbálhatnád - mint segédeszközt -, a futóhomokot is! Csak figyelj rá, hogy menetirányba fuss rajta, így talán messzebbre jutsz!
Esetleg gyakorlás gyanánt rendezhetnénk bajnokságot Puszin Neked és a futórózsáknak! Van három is! Ez már komoly kihívás!

Gzsolt 2010.05.14. 00:02:37

Ezta futóhomok kérdést még majd körbejárom. Lehet, hogy a Nike Budapest Felmaratont is ilyenen szervezik? A Rózsa veszélyes. Mi van ha (bo)-gáncsot vetnek és estemben még tövis is megy érzékeny bőrőmbe?
süti beállítások módosítása